Vecākiem
Vecākiem par jauno mācību saturu
Izglītība mainās līdzi laikam – informācijas pieejamība un pārbagātība pieprasa jaunu pieeju un saturiskus papildinājumus. Tā ir dabiska izglītības sistēmas attīstība.
Pilnveidotā mācību pieeja paredz, ka skolēna mācīšanās rezultāts ir lietpratība (jeb kompetence), ko veido zināšanas, prasmes un vērtībās balstīti ieradumi. Jo svarīgi ir ne vien tas, ko cilvēks zina un prot, bet arī apzināta un ētiska savu zināšanu un prasmju izmantošana.
Kā vecāki var atbalstīt savu skolēnu un viņa mācīšanos?
Veidojiet pozitīvu attieksmi pret mācīšanos un skolu, iedrošiniet un atbalstiet jaunu zināšanu apguvē. Interesējieties par sava skolēna individuālo progresu. Uzturiet interesi nevis par vērtējumu, bet par mācīšanos, prasmēm, zināšanām, vērtībām.
Veidojiet konstruktīvas attiecības ar skolu, skolotājiem, citiem vecākiem. Sarunājieties, risiniet jautājumus, problēmas. Proaktīvi iesaistīties skolas dzīvē, apmeklēt vecāku sapulces un sarunāties.
Esiet klātesoši un atbalstoši ikdienā. Interesējieties un sarunājieties – par to, kas bērnam svarīgs, par skolā piedzīvoto, par izdošanos un grūtībām. Palīdziet izprast dažādu pušu viedokli.
Palīdziet kļūt patstāvīgākam, neatkarīgākam. Māciet, kā pašam plānot skolas un brīvo laiku, kā rast laiku hobijiem, draugiem. Palīdziet saprast, kā pārvarēt grūtības, trauksmi, neizdošanos.
Veidojiet konstruktīvas attiecības ar skolu un skolotājiem, jo tieši kopā rodams labākais veids skolēna atbalstam. Svarīgi neveidot nepatiku pret skolā notiekošo. Interesējaties vairāk kā tikai par atzīmēm - biežāk jautājiet, ko bērns iemācījies.
Par vērtēšanu
Vērtēšana ir neatņemama mācību procesa daļa. Būtiski palielinās formatīvās vērtēšanas jeb vērtēšanas, lai uzlabotu mācīšanos loma ikdienā. Uzsvērta diagnosticējošo pārbaudes darbu loma kā būtisks atbalsts skolotājiem, lai plānotu savu ikdienas darbu mācību gada sākumā.
Formatīvā vērtēšana jeb skolēnu snieguma vērtēšana ikdienā, lai uzlabotu mācīšanos.
Summatīvā vērtēšana jeb skolēnu snieguma novērtēšana. Skolotājs novērtē mācīšanās rezultātu attiecībā pret plānotiem sasniedzamajiem rezultātiem.
Diagnosticējošā vērtēšana. Tās mērķis ir palīdzēt skolotājam izvērtēt skolēna mācīšanās stiprās un vājās puses un noskaidrot nepieciešamo atbalstu, lai atbilstoši un efektīvi plānotu turpmāko mācību procesu.
Tāpat kā līdz šim skolēna sasniegumu vērtēšanā paredzēti arī obligātie valsts pārbaudījumi.
Pamatizglītību noslēdzot:
trīs eksāmeni: latviešu valodā, svešvalodā un matemātikā
ceturtais – starpdisciplinārs pārbaudes darbs par sociālās un pilsoniskās, dabaszinātņu un tehnoloģiju mācību jomu saturu.
Vispārējo vidējo izglītību iegūstot, skolēnam plānots kārtot šādus valsts pārbaudes darbus:
latviešu valodā (vismaz optimālajā līmenī)
svešvalodā (angļu, vācu) vismaz optimālajā līmenī
matemātikā (vismaz optimālajā līmenī)
divos no padziļinātajiem kursiem (augstākajā līmenī).
Sadarbība
Ģimnāzijas padome
Ģimnāzijas padome ir vecāku- domubiedru grupa, kas vēlas darboties skolas un skolēnu labā. Padomes mērķis ir uzlabot skolas darbu, veicināt tās attīstību, sekmēt vecāku un skolas sadarbību, risināt problēmas.No katras klases šajā padomē darbojas 1- 2 vecāki.
Lūgums izmantot šos pārstāvjus sava viedokļa paušanai sanāksmēs, problēmu izteikšanai, darba uzlabošanai. Lūgums sadarboties ar klases vecāku pārstāvi, sazinoties e- klases pastā, telefoniski vai personīgi situācijās, kad vēlaties kādu domu vai problēmu paust skolas vadībai. Tāpat lūgums klases vecāku sapulcēs dot vārdu un uzklausīt padomes pārstāvi, lai tas atskaitītos par paveikto, runāto Ģimnāzijas padomē.
Saziņa
Efektīvai saziņai ir nozīmīga loma veiksmīgas sadarbības un kopīgu mērķu sasniegšanā. Pedagogu un vecāku savstarpējā saziņa galvenokārt notiek platformā e-klase, izmantojot:
e-klases pastu
sekojot informācijai skolēna dienasgrāmatā
regulāri iepazīstoties ar sekmju izrakstu
veikt skolēna kavējuma pieteikumu.
Vairāk par iespējām e-klasē šeit
Problēmsituāciju risināšana
Pēc skolēna pārkāpuma rakstura skolas personāls ir tiesīgs mainīt rīcības soļus. Audzinātājs un mācību priekšmeta skolotājs sarunu reģistrē e-klases žurnāla pielikumā Individuālās sarunas ar vecākiem un skolēniem.


Citi jautājumi
Ja ir pazaudēta skolēna apliecība
Saskaņā ar Valmieras novada pašvaldības lēmuma Nr.771 (29.12.2022.) "Par iestādes "Valmieras novada Izglītības pārvalde" maksas pakalpojumu cenrāža apstiprināšanu", NR 29.12.2022. vienas apliecības izgatavošanas maksas ir 4,01EUR, ja skolēns ir pazaudējis pašvaldības izsniegto pirmreizējo skolēna apliecību.
Kā pieteikties atkārtotas apliecības izgatavošanai?
Skolēna vecāki veic maksājumu 4,01EUR kādā no Valmieras novada pašvaldības bankas kontiem par skolēnu apliecības izgatavošanu nozaudēšanas gadījumā.
Nodokļu maksātāja reģistrācijas Nr.LV90000043403
AS SEB banka, kods UNLALV2Xnorēķinu konts LV94UNLA0018000142255
AS SWEDBANK, kods HABALV22norēķinu konts LV64HABA0001402049100
AS Luminor Bank, kods RIKOLV2Xnorēķinu konts LV38RIKO0002710710011
AS Citadele banka, kods PARXLV22norēķinu konts LV07PARX0006607060001
Vecāks bankas pārskaitījuma izdruku un iesniegumu par apliecības atkārtotu izgatvošanu iesniedz lietvedībā vai nosūta skolas e-pastā vpvg[at]valmiera.edu.lv. Tad izglītības iestāde saņemtos iesniegumus iesniegs Valmieras novada Izglītības pārvaldē.